Begynd at møde thailandske partnere på få minutter. Det er gratis at deltage og det virker!

På en rejse til det thailandske dating-liv

Thaikontakt

Det der thai-dating, kan det virkelig være sandt? Findes de piger man chatter med i virkeligheden, og søger de helt oprigtigt efter ægte kærlighed på nettet?

Det er nemt hurtigt at forundres, når man første gang stifter bekendtskab med dating-siden ThaiFriendly. Min undren holdt ved en rum tid efter, jeg begyndte at skrive lidt med et par thailandske kvinder. Lad mig først og fremmest slå fast, at denne rejse udelukkende skal ses som et socialt eksperiment - jeg havde absolut ingen intentioner om rent faktisk at finde kærligheden i Thailand.

Ikke desto mindre besluttede jeg mig for, at jeg var nødt til at rejse til Thailand for at finde ud af, om de kvinder jeg havde chattet med online, rent faktisk fandtes og hvordan de levede. Jeg ville ved selvsyn finde ud af, om der er en fremtid i det relativt nye fænomen, thai-dating. Som nævnt foroven, var det uden nogen som helst intentioner om kærlighed, så jeg ser mig selv lidt som en udsendt reporter, der har lavet en dokumentar om dating i Thailand. Jeg håber, du får noget ud af at læse min dagbog og bliver klogere på thai-dating.

Thai Friendly

Begynd at møde thailandske partnere på få minutter -
Det er gratis at deltage og det virker! - Klik her!

På vej til Thailand

Det var ikke svært at få aftalt møder med de kvinder, som jeg tidligere havde chattet med. Et par af dem var dog ikke længere til stede på ThaiFriendly, så jeg formoder, at de allerede har mødt en kæreste på siden og har lukket deres profil ned. Men jeg fik lavet lidt løse aftaler med fire kvinder, hvor vi fik sat en dato på, jeg fik deres telefonnumre og så var aftalen ellers, at jeg skulle ringe på dagen og så ville vi aftale vores mødested osv.

Dag 1

Jeg havde i forvejen booket en billet med det velrenommerede selskab, Thai Airways. Desuden skulle jeg også med et par indenrigsfly i Thailand, hvor jeg også sørgede for flybilletter hjemmefra. Så da dagen for min afgang endelig oprandt, var alting klappet og klart og jeg kunne tage toget fra Jylland til København. Mit fly afgik kl. 14.25 fra Kastrup, hvilket egentlig var ganske passende, da jeg dermed kunne stå op til sædvanlig tid og håbede på lidt søvn i flyet.

Dag 2

Jeg ankommer til Bangkok Suvarnabhumi Airport, der er den store internationale lufthavn i Bangkok, kl. 7 om morgenen. Jeg er relativt frisk, da jeg faktisk formåede at sove et par timer i flyet - jeg er dermed ikke ramt af jetlag eller forvirringer over tidsforskellen, perfekt. Jeg kommer glat igennem skrankerne i immigrationsområdet og mit pas får et stempel, der giver mig visum i 30 dage. Hurtigt finder jeg min bagage på rullebåndet og kommer udenfor, hvor jeg ved et taxabord bliver henvist til en ventende taxa.

Vejret er, på trods af at det er tidlig morgen, fantastisk og da jeg er på vej mod mit hotel, kan jeg ikke undgå at smile stort. Efter omkring 40 minutters hektisk kørsel ankommer jeg til mit hotel, Zenith Sukhumvit Hotel, der ligger i turistområdet 'Sukhumvit' i Bangkok City. Hjemmefra har jeg booket et værelse til ca. 350 kr. pr. overnatning. Der er en fantastisk udsigt fra hotellets top, hvor der er både pool og jacuzzi.

Da jeg er blevet indlogeret smutter krydser jeg vejen og indtager et godt, men stærkt, måltid egyptisk mad på en restaurant. Jeg får købt et sim-kort til mobilen i den lokale 7/11 og resten af dagen tilbringer jeg ved poolen, hvorefter jeg om aftenen smutter på natmarked.

Det første møde

Dag 3

Jeg vågner med sitren i maven. I dag skal jeg mødes med den første af de kvinder, jeg har chattet med. Svarer hun overhovedet, når jeg ringer og møder hun op, når vi aftaler et mødested?

Få timer senere kan jeg svare ja til begge spørgsmål. Jeg går rundt i Lumphini Park med kvinden, der er flyttet fra Krabi til Bangkok og nu forsøger at finde arbejde i den enorme by. Eftermiddagen forløber i roligt tempo, hvor jeg første gang mærker den varme og venlighed, der kendetegner det thailandske folk.

Vi tager på café og får en kop kaffe og en hyggelig samtale. Kvinden fortæller, at hun stadig ikke har fundet hverken arbejde eller kærligheden, men at hun fortsat er ved godt mod. Det er et enormt livsbekræftende møde, der afsluttes med et kram og et gensidigt løfte om at holde kontakten, bare for venskabets skyld.

Thai Cupid

Det førende thai-nettstedet for dating med over 1 million medlemmer

På date i Nord-Thailand

Dag 5

I dag var det tid til at forlade Bangkok. Lidt ærgerligt, da det virker som en by, hvor jeg godt kunne få flere uger til at gå. Men jeg flyver til Chiang Mai i det nordlige Thailand, hvilket blot tager omkring en time og 15 minutter. Fra lufthavnen er jeg hurtigt inde i centrum, hvor mit hotel Imperial Mae Ping Hotel (Sridonchai Road ) befinder sig. Det er et super hotel, der ligger meget tæt på det berømte natmarked her i byen.

Dag 6

I dag er dagen for mit andet møde. Denne gang er det en 22 årig universitetsuddannet. I telefonen aftaler vi at mødes på hendes yndlingsrestaurant i centrum af Chiang Mai. Da vi chattede kan jeg huske, at vi talte om, at hun egentlig har en god uddannelse, men ikke kan få job og derfor arbejder i en 7/11.

Det gør hun fortsat, men hun har det egentlig fint nok med arbejde, da jeg spørger om hun er træt af ikke at arbejde med det felt, hvor hun er uddannet. Hun er bare glad for at have et arbejde, i modsætning til mange jævnaldrende i Thailand, der ikke kan finde job.

Vi sidder på restauranten i et par timer, hvor vi får en masse forskellige thailandske retter - behøver jeg nævne, at det smager himmelsk?

Det er lidt underligt at sidde her på en thailandsk restaurant, med en forholdsvis fremmed kvinde. Alligevel kører vores samtale flydende og vi udveksler historier om vores lande, der selvsagt er vidt forskellige. Hun er meget interesseret i Danmark, som hun også har læst en masse om på internettet. Og jeg synes naturligvis, at det er spændende at høre om Thailand, Chiang Mai og om hvordan den almindelige thai lever og ser på livet.

Endnu et interessant møde, der blot styrker mit indtryk af, at de kvinder som dater online, er ganske almindelige, venlige og nemme at snakke med.

Resten af dagen bruger jeg på lidt sightseeing, endnu et fantastisk måltid (jeg kunne godt vænne mig til det thailandske køkken) og slapper af med en god bog og en kold øl før jeg går tidligt i seng. Det har alligevel været lidt hårdt med så mange spændende indtryk, så en lang nats søvn er tiltrængt.

Sidste date i Chiang Mai

Dag 7

Det er i grunden måske forkert at jeg bruger udtrykket 'date'. For indtil videre har det foregået utrolig nemt, roligt og ubesværet. Måske er det fordi, jeg blot er gået ind til alle møderne med et åbent sind og uden tanke for kærlighed. I hvert fald har alt forløbet totalt ubesværet.

I dag skal jeg mødes med en 20 årig arbejdsløs pige, der bor hos sin familie i Chiang Mai. Hun er den af kvinderne, som jeg har chattet mindst med, men jeg ser alligevel frem til endnu et møde med et nyt menneske. Vi aftaler at mødes om eftermiddagen til en smoothie.

Det står forholdsvist hurtigt klart, at vi egentlig ikke har så meget til fælles. Hun er meget ung og bor stadig ved sine forældre, har ikke de store planer for fremtiden og vi har sådan set ikke så meget at snakke om. Så efter at have betalt for smoothien bryder vi op og jeg smutter hjem på hotellet.

Ferie på Phuket

Dag 8 - dag 17

I dag forlader jeg Chiang Mai og flyver direkte til Phuket, hvor jeg skal holde en ganske almindelig ferie uden møder. Flybilletten er booket hjemmefra med Bangkok Air, så alt forløber glidende.

Hotellet er ligeledes booket, Patong Beach Hotel (124 Taweewong Rd., Patong Beach) bliver min base de næste 9 dage.

Thai Friendly

Begynd at møde thailandske partnere på få minutter -
Det er gratis at deltage og det virker! - Klik her!

Tilbage til Bangkok

Dag 18

I dag rejser jeg fra Phuket til Bangkok Suvarnabhami Airport med AirAsia. Hurtigt finder jeg en taxa og ankommer til Windsor Suites Hotel Bangkok. Dagen bruger jeg på sightseeing i Bangkok.

Dag 19

I dag mødes jeg med en 37 årig kvinde, der bor ca 100 kilometer fra Bangkok. Hun har en 7-årig datter, er arbejdsløs, men kan arbejde lidt i ny og næ på et marked i byen. Det er i den forbindelse jeg møder hende. Hun fortæller i telefonen, hvor jeg skal tage hen og hvad jeg skal gøre for at finde hende.

Så lidt over middag sidder vi på en overdækket udendørs café og får et måltid mad og en cola. Kvinden er noget ældre end resten af dem, jeg ellers har mødt. Vi matcher faktisk rigtig godt, og deler mange meninger om livet. Hun fortæller, at hendes drøm er at få en mere fast indtjening hver måned, en glad mand og ellers bare leve ganske almindeligt og være lykkelig. Thaierne er et fantastisk folkefærd. Desværre skal hun i gang med arbejdet igen og vores veje skilles.

Dag 21

I dag skal jeg tilbage til Danmark, så jeg tager en taxa til Bangkok Suvarnabhami Airport. Jeg er nødt til at trække på smilebåndet, da jeg passerer en større gruppe solbrændte skandinavere i ventesalen, som venter på, at 'Boarding' skiltet til Thai Airways TG950 kl. 01.20 om natten. Jeg er glad for, at jeg både oplevede feriestrandende og 'det ægte' Thailand.

Succes med ligefrem tilgang

Her hvor jeg er kommet hjem og evaluerer min tur til Thailand, tænker jeg meget over, hvordan min indstilling til rejsen egentlig var. Jeg havde på forhånd tænkt mig blot at tage tingene som de kom, være åben og imødekommende og generelt bare prøve at få så mange oplevelser som muligt.

Jeg har fået en helt unik oplevelse, som jeg aldrig havde troet mulig. Hvor fantastisk har det ikke været? Jeg har snakket med lokalbefolkningen i et vidtfremmed land og fået fortalt mange spændende historier om både menneskerne og landet. Det er ikke noget, der sker på en hvilken som helst turistdestination på de thailandske ferieøer.

Jeg kan konkludere, at der sidder ægte mennesker bag skærmen flere tusinde kilometer fra Danmark, der blot venter på at finde kærligheden online. De kvinder jeg mødte, var helt almindelige, nede på jorden og nemme at snakke med. Det virker umiddelbart, når jeg hører om andres erfaringer, som om, at det ganske enkelt er sådan thailandske kvinder er.

Jeg er for nylig blevet single, og jeg må da indrømme, at jeg nok kommer til at bruge et par aftener på dating-siden. Der er simpelthen alt for mange fantastiske kvinder uden for Danmarks grænser til at lade være. :)